Ute skiner solen och inne blänker nya möbler

Tjohoo - idag är nog den vackraste höstdagen någonsin!

Igår var det regn och usch. Jens och jag drog till IKEA och satte sprätt på lite stålar och ett fett presentkort som jag fått av min moster. På eftermiddagen träffade jag gruppen för att skriva PM och hela kvällen ägnade jag och Jens sedan åt att skruva ihop möbler. Billy tyckte vi var jättejobbiga som bankade och höll på. Kontrollfreaket i honom kickade in på maxnivå och han var helt fixerad på oss under timmarna vi höll på. Nu efteråt är allt så fint. Vi har ny bokhylla, Tv-bänk och soffbord. Alla tre är svartbruna. Vi köpte också en svart skön skrivbordsstol och en stor rislampa. Och så lite mindre grejer, växter, skålar ett duschdrapperi etc. Det tog dock längre tid än väntat att få allt på plats och vid midnatt däckade vi i säng. Billy var vi det här laget helt utmattad och låg och drömde om kaninjakter eller liknande. Han både sprang och pep i sömnen, sööööt :)

Idag tog vi därför lite sovmorgon. När jag klev upp vid niotiden sken solen in genom fönstret. Snabbt bredde jag en frukostmacka och så gav vi oss ut på långpromenad. På åkern tränade jag ut-tecknet och linjetag med Billy. Jag satte honom och lät honom se när jag lade ut dummiesarna på ett ställe vi ofta använder oss av. Sedan gick jag tillbaka och förbi honom en bit. Sedan varierade jag att skicka honom ut direkt, kalla in - blåsa stopp - skicka ut, samt kalla in honom hela vägen till mig och skicka på linjetag. Jag jobbade enligt proncipen - gör det han inte väntar sig - hela tiden. Satt han och nästan lutade sig bakåt mot apporterna kallade jag in. Verkade det då som om han tänkte stanna upp fick han gå hela vägen in, men om han kom mot mig i hundra knyck blåste jag stopp. Han tycker att sånna här övningar är det roligaste som finns och viftar med hela kroppen. Min gullekille!

Nellan lullar med, men tycker att det är rätt skönt att slippa göra alla jobbiga övningar.Har börjat lägga in lite småövningar för henne här och var i promenadslingorna dock. Lite lätt hjärngympa, utan jobbiga krav. Hoppa upp på parkbänkar eller stenar, balansera på stockar, söka godis i mossan etc. Det tycker Nell är kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0