Tentafeber

Jag har varit fruktansvärt dålig på att uppdatera - jag vet - men låt min nu förklara varför.

JAG HAR DRABBATS AV TENTAFEBER, HYSTERI, SYNDROM, YOU NAME IT!

Imorgon är den stora dagen, ragnarök, världens undergång - min första tenta i medie och kommunikationsvetenskap. En miljon till den som utan att titta i mina böcker vet vad Semiotik, Kritisk diskursanalys, retorikanalys, samtalsanalys och neoformalismen är. Det är det som tentan rör.

Mina dagar har i stort sett, sett ut såhär de sanaste dagarna:

08.00 - Klockan ringer. Jag ska bara....
08.30 - Vaknar i paniiiiik. Shit pommes frites! Studdsar upp och går ut en sväng med Nell i pjamas och gummistövlar
09.00 - Inne igen. Nell tigger frulle. Jag fixar och drar sedan fram böckerna, anteckningarna, instuderingstfrågons, övningsproven, mindmapsen etc.
09.45 - Drar på mig kläder, packar ihop allt ovan nämnt och drar till skolan där jag ska möta tjejegänget och plugga
10.10 - På plats i bibblan, lite sen men det var de andra också. Sätte oss i Forumhuset och börjar förhöra vandran, förklara saker vi inte fattat för varandra, spela frågespel och läsa varandras anteckningae
12.00 - Lunchtajm! I en hel halvtimme snackar vi INGET plugg
12.30 - Pluggtajm igen...
14.00 - Uppbrott. Dags att knata hem till Nollan för att gå långpromenad i skogen och sedan läsa lite i hallen tillsammans med henne.
16.00 - Promenad med Nell igen....
17.00 - tillbaka till skolan för pass nummer två
20.00 - Biblioteket stänger och vi skiljs åt. ag kollar på det restrerande av Idol när jag kommer hem
21.00 - Pluggtajm IGEN
00.00 - dags att sussa

00.00 - 08.00 - Drömmer om skolan och tentan samt små djävulsbarn och vaknar hela tiden. Måste tända lampan för att jag blir mörkrädd. Jens blir sur och kan inte sova för att det är ljust. Jag tänker på läskiga djävulsbarn. Vaknar med ett ryck och är kallsvettig.

Tentafeber var det jag. Fy fan...

Kommentarer
Postat av: Djävulsbarnet

Det lilla djävulsbarnet är jag som kommer ge dig fett med stryk om du inte ser till att vara inställd på att du kommer att fixa lilla tentilitentan. Shittan pomfrittan vad det är ROLIGT att plugga och ännu roligare att skriva TENTA. DU KAN, DU VILL OCH DU VÅGAR! Hejja jenkan widehäck!

2008-10-01 @ 20:33:05
URL: http://iiina87.blogg.se/
Postat av: Malin

For att citera en ibland klok Bindi

"Take it easy little lady!"

2008-10-03 @ 19:27:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0