England-flashbacks

Satt och suftade runt på lite sidor och såg att dogsforlife lagt ut ett filmklipp då de medverkat på TV. Jag hjärtklappning, ont i magen och tårar i ögonen på samma gång när jag såg det. Jag spenderade mitt livs höst med Phillippa som driver dogsforlife. Hon tränar och tävlar med sina retrievers på fieltrials, apporteringstävlingar, runt om i storbrittanien. Jag bodde hos henne, reste runt och tävlande med henne, lärde av hennes metoder och fick själv träna hennes retrievers. När jag tänker tillbaka på tiden känns det mest som en overklig dröm. De skottska hedarna och engelska fälten känns så långt från min verkligehet med elljuspår och promenadvägar.

Men så slog en tanke mig: tänk om jag skulle kunna läsa min utladstermin i England i närheten av Phillippa!? Tänk om jag skulle kunna kombinera det på något vis. Kanske till och med ta en vovve med mig, eller nöja mig med de som finns där? Det skulle vara en sån dröm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0