WDS pucko igen


Invigning av WDS igårkväll! Istället för att klippa band fick en BC bita av ett korvsnöre. (bilden är från agrias hemsida)

SHHIIIT Idag smäller det. Första dagen på World Dog Show (WDS)! Jag sitter och surar på kontoret. Vi är bara typ sex stycken här idag. Vi brukar vara runt 70 peroner tror jag så det eker helt tomt. Gunnel, Irene och jag är helt ensama på "vår" del. Vi gick till grillen och köpte lunch och åt själva i matsalen, det var faktiskt lite granna mysigt till och med.

Jag och Irene är de enda i WDS-telefonerna idag. De flesta som ringer frågar ju vanliga normala frågor som ex, vad det kostar att gå in, vilka raser som visas vilka dagar osv, men det finns ju riktiga megapuckon också. Här är dagens värstingar :

Person: Hej, på den här pågående hundmässan kan man köpa hundar där eller?
Jag: Nej, det är ju en hundutställning i första hand. Sedan är det också VM i lydnad och juniorhandling samt freestyle tävlingar och tillbehörsmässa.
Person: Så det finns inga uppfödare där?
Jag: Jo, det är säker många utställare och besökare som också är uppfödare. Om du är intresserad av att köpa hund kan det vara kul att åka dit och titta på olika raser och prata med utställarna.
Person: Ja, men jag är i behov av en hund omgående förstår du. Men det säljs inga hundar där alltså. Det tycker jag var mycket konstigt.

Jag: WDS Jenny
Person 2: Tystnad
Jag: WDS Jenny, Hallå?
Person 2: Hej. Hallå! Jag skulle bara kolla om det var rätt nummer och det var det ju. Jag lägger på nu. Heeeej dåå!

Kommentarer
Postat av: Anna o Tim

Men vad ÄR det för knäppisar??? Höll på att skratta på mig!



Jaja, ville bara tala om att anmälningarna funkar nu så vi kan andas ut.. phuuuu!



Kramen! Och ta det lugnt i telefonen =)

Anna

2008-07-04 @ 16:33:39
Postat av: Gunela

Så underbart det har varit att följa "bakomjobbet" inför WDS! Så många frågor och så kul du beskrivit det. Skriver det här för att kolla om det kommer fram ;-))

2008-07-07 @ 15:16:42
URL: http://hemsida.net/kolbacken

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0