Allmän uppdatering av läget just nu!

Nu är WDS över och mailkritik strömmar in, både positiv och negativ. Fast faktiskt mest positiv.

Själv besökte jag bara WDS på söndagen. Kollade öppenklasskonkurrenserna för både tik och hane i goldenringen, men hade inte riktigt tillräckligt med ro i kroppen för att orka se alla klasser, det är ju så mycket mer man vill hinna se! Tycker nog ändå att WDS inte riktigt uppfyllde mina förväntningar. Då syftar jag främst på tillbehörsmässan. Jag hade förväntat mig något i stil med Crufts, men så var det ju inte alls utan precis samma shopping som på HUND XX.

Freestylen är dock någonting jag inte vill missa på mässorna. Emma Willbrad och Csar var som vanligt faktastiska. Det knyter sig i magen och blir fuktigt i ögonen när de kör sitt program. Jag tycker att de är fruktansvärt duktiga. På samma sätt som man kan skämmas otroligt mycket för någon annan blir jag oerhört stolt över Csar därför att han är så duktig även fast jag inte alls har någon personlig relation till honom. Jag blir rörd och tycker att det är fantastiskt att de två kan få mig att känna som jag gör. DET är konst.

Denna vecka har jag också "flyttat" från Bromma till Tyresö. Här ska jag bo och ta hand om "mördar-katten" Minna i tre veckor framåt. Det innebär lite längre restid till jobbet, men jag kommer ju närmare min Jens <3

Nell har åkt på "semester" till sina bästisar Lars&Reet, där hon bott när jag varit ute och rest samt ibland när det varit mycket annat. De älskar henne och hon älskar dem. Det passar ganska bra att de lånar henne just nu eftersom jag ska åka på Goldenlägret på Torsdag.

Billy är med mig i Stockholm istället. Han tycker väl inte direkt att tunnelbana, buss, tåg och hiss är någe vidare men han vänjer sig sakta med säkert. Desto bättre tycker han om att gå och pissa och lukta i den stora parken i Fornudden, Tyresö. Vi går dit varje morgon och kväll. Där skuttar det massa harar också så jösses vad bra träning vi får. Imorgse gjorde vi inkallning förbi hararna. MYCKET mer lockande än en godisskål och oj så nyttigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0