Galet WDS-folk

Kom hem från jobbet och var panikhungrig för ett tag sen. Paniken växte när kylskåpet ekade tomt. Neeeej! Man tar vad man har tänkte jag eftersom jag inte orkade handla. Det blev en buffe bestående av knäckebröd, tortillachips, gelehallon, majskolvar och svart stenbitsrom. När jag åt det var jag så hunrig att det var jättegott. Nu när jag tänker efter blir jag mest äcklad. Fy, vilken blandning!

På jobbet har jag suttit i en ny telefon idag, worlddogshow-telefonen. Och jag kan ju säga att det var samma same old-same old puckade männiksor som ringde dit. Här är några exempel ur bunten:

Person: Hello, I wonder where the camping is i Ulriksdal?
Jag: I'm sorry but the swedish kennelclub doesnt have any camping there.
Person: I know, but I have come all the way from Holland to compete at the world dog show and now I want a camping spot.
Jag: I'm sorry but its not my job to find that for you. But I can be nice, I will try to google it for you....(googlar)... I'm sorry I cant find any.
Person: This is a shame. Here I have come such a long way and there is nowhere to camp!
Jag: There have been a lot of information on the website telling that you have to book accomodation in advance.
Person: You should be ashamed giving this poor service. Godbye!

Person 2: Hej, jag har blivit sjuk och nu undrar jag om det finns proffisionella handlers på kennelklubben som man kan anlita.
Jag: Nej, tyvärr. Vi har inga sådana.
Person 2: Nehe, jaja då får väl någon annan hund vinna världsvinnartiteln då. (klick!)

Person 3: Hej jag vill anmäla min hund till World Dog Show.
Jag: Ehh, anmälan är stängd sedan länge så det går tyvärr inte.
Person 3: Det är en jättesöt chihuahua.
Jag: Jaha.
Person 3: Men det måste ju gå att anmäla den! Min uppfödare sa att den är väldigt lovande.
Jag: Nej tyvärr anmälan är stängd.
Person 3: Det är inte möjligt. När stängde den då?
Jag: I april.
Person 3: Det är ju sjukt att man ska anmäla så långt i förväg. Riktigt, riktigt uruselt tycker jag. Fy! (klick!)

Person 4: Hej, jag undrar vilka rase som tävlar vika dagar.
Jag: Det finns en förteckning på detta på world dog shows hemsida. Vill du att jag ska guida dig till den?
Person 4: Nej du, jag har ingen dator.
Jag: Jaha, men då kan jag slå upp det till dig då. Vilken ras är du intresserad att se?
Person 4: Jag vet inte, med jag vill ändå veta vilka raser som bedöms vilka dagar. Du kan väl läsa höt så jag kan skriva av?
Jag: Ehh, det är ju massor av raser per dag så det kan jag nog tyvärr inte.
Person 4: Ja men kära nån då! Jag trodde man bedömde en ras per dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0