Feel-good-weekend

Helgen som gick spenderades i mitt älskade lilla etuna. För det är faktiskt så jag känner efter några intensiva veckor i den stora staden. I tuna finns allt så nära fastän jag bor på landet, i stockholm bor jag i ett stort villaområde men det är ändå långt till bussen och tar minst 1,5 h att ta sig till jobbet. Whats the point?

I lördags var Mille, mamma och jag ute och tränade med Billy, Berta och Doris. Vi hade tinat ett gäng kråkor, en and och en trut. Till Billy och Berta la vi upp varsitt nybörjarklass prov typ men två enkelmarkeringar, ett närsök och ett större sök med skott och förflyttningar. Mamma agerade skytt och jag och mille var domare år varandra. Lärorikt och roligt. Billy skötte sig bra, men jag hade önskat mer intesitet på söket. Berta var lite koko i bollen, så de gjorde bara markeringar och närsök. Doris fick hämta en and mamma kastat i vassen. Hon var så söt när hon kämpade ock kämpade för att få upp stora herr and. Tillslut fick hon iallafall upp den och var så stolt ;)

På eftermiddagen gick Lindis och jag en sväng på stan. Vi skulle gå på bio vid sex så i dötiden mellan att stan stängt vid fyra kom Malle ner och fikade med oss på våran favorit Cafe rutan. Det var så mysigt att jag nsäta fick lite ont i magen ett tag. Vi tre,  gud vad jag sknar oss. Och jag vet att det aldrig kommer bli oss igen på samma sätt, aldrig. Men det kan ju bli bra på andra sätt antar jag. Efter ett tag kom även Hannah och vi gick alla fyra för att möta Mamma och Eva för att gå på Bio tillsammans. Vi hade sedan länge planerat Sex And The City filmen. Återigen fick jag lite ont i magen, sista daten med Carrie, Miranda, Samantha och Charlotte! Den var såklart bra, men jag saknade Stanford och Anthony!!!

På söndagen gick Lindi, jag och mamma en långpromenad på hedlandet med Billy, Bessan, Magda, Remy och Doris. Sen åkte Lindi och jag till Tuna Park för ännu mer shopping shopping! Jag har ju insett jag jag knappt har några kläder att ta på mig, hur gick det till? Skaffade iaf lite nytt... På kvällen åkte jag en sväng till brukshundklubben och tränade lite agility med Anna & Hera. Vi tränade på framförbyten och Billy kändes inte ringrostig alls - YES! byten börjar kanske äntligen sitta? Men jag struntade i slalom och kontaktfältshindren för jag misstänker att han kan vara lite rostig på dem och jag orkade inte bråka...

Nu är jag tillbaka i stora stockholm. Billy fick vara hemma eftersom Nellan löper. Hon tycker själv att hon är en riktig sexbomb. Sniffar sig i rumpan och skallrar tänder till exempel :o

Nu ska vi jobba vidare efter en kort fikarast så vi får komma hem till huset och slappa järnet ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0