Flykt...

Fick just ett unikt förslag av min goda vän Tony från Tonys Pizzeria: Flytta till Malaysia. Funderade en snabbis på saken och insåg att om jag tog en riktig supersizad resväska kan jag kanske få med mig både Nell och Billy och bara lämna allt. Fast eftersom jag gärna tar vägen över USA och plockar upp älsklings-Trooper får jag nog kanske hyra in ett privat jetplan för att få plats...

Och så lite jobbsnack...
Jag kan inte förstå alla puckade människor som ringer och frågar/föreslår så utomordentligt dumma saker. Ni kanske har hört påståendet "det finns inga dumma frågor". Jag säger bara en sak BULLSHIT!

Person : Ja hej, är man garanterad en parkeringsplats vid World dog show?
Jag: Ja, det finns parkering till alla fast vissa är en bit bort, men skk har ordnat bussar som tar er mellan parkering och mässan.
Person : Vet du? Du är den fjärde personen som säger samma sak!
(Men varför ringer du igen då!!??)

Person 2: Hej, jag undar om man kan få boka en hadikap p-plats vid World dog show?
Jag: Det ska finnas platser till alla.
Person 2: Ehh, men jag är inte handikappad.
Jag: Ok, men då får du ju inte parkera på en handikapp p-plats..
Person 2: Nej just det! Det är därför jag vill boka en.
Jag: Nej det går tyvärr inte, de är till för våra handikappade besökare.
Person 2: Men kom igen!
Jag:  Nej, tyvärr
Person 2: Jag vill prata med din chef!

Person 3: Hej, jag skulle vilja anmäla min hund till World dog show
Jag: Det går inte anmälan gick ut i april!
Person 3: Jag vet.... (tystnad)
Jag: Hallå?
Person 3: Ja, jag vill anmäla min hund.
Jag: Tyvärr, det går inte.
Person 3: Men om jag byter den mot en av mina anmälda hundar då?
Jag: Nej tyvärr, det går inte att göra så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0