Man kan ju bli prillig av annat...

Fy satan vad illa mitt hemtentejobb går. Man skulle kunna säga att det finns två lägen:
a) Jag tänker att jag ska plugga, men tankana vandrar iväg på sina egna vis och jag kommer på mig själv med att läsa samma sida tre gånger utan att veta vad den egentligen handlar om
b) Jag fösker skriva på frågorna, men kör fast, ger upp och går och slänger mig på soffan för att tycka synd om mig själv

Inget av lägena är till min fördel och när paniken för att jag måste ha den klar om sex dagar kommer krypande försöker jag avleda den med sånna nyttiga (NOT!) saker som att klickerträna lite hundar, gosa med Bess på den mjuka hunddynan, surfa på internet helt planlöst, äta godis, lägga pussel osv.

I förrgår hade jag min första dag utanför huset på jättelänge känns det som. Vi åkte till Stockholm för att städa ur ett av mormor och morfarns hus som de sålt. Jag plockade på mig en massa fina grejer som jag tänkte ta till Öret. Det blev en hylla, en golvljusstake, en jättesöt köksvåg och lite skålar och andra kökssaker. Hittade även världens ballaste solbrillor till Frankrike i sommar.

Jag fick även ett ascoolt antikt skrivbord av mormor som jag planderade att ta med till studentgatan. Men när vi kom hem berättade mamma att det var väldigt värdefullt och värt flera tusen kronor. Handgjort i nån slags specialbjörk och verkligen något att vara rädd om. Så nu har jag tänkt om, de ska nog få stå hemma i Skogsbrynet ett tag tills jag beslutat hur jag kan ta hand om det på bästa sätt.

Nu blire petopasta á la franve, som malle fixat till lunch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0