Handstående och dagens skämt!

Tråkigt att lämna Örebro, men skönt att anlända till lilla Hållsta igen! Dock kom jag inte förrän på kvällskvisten pga feberyra och halsont under natten/morgonen, men fram på em kändes det mycket bättre även om jag låter som  en torr visselpipa när jag snackar.

När pappi kom från jobbet blev det middag i sann familjen Larsson-Widebeck anda. Jag pratar tentor och hund, pappa drar massa gamla historier som alla hört 100 gånger, Malin snackar Paris, Linda träning och lite skola. Gärna i munnen på varandra. Mamma lyssnar och retas.

Efter maten tränade Linda, Mamma, Malin och jag att stå på händer. Det hela började när mamma, som en gång varit gymnast, påstod att hon stod på händer 20 sekunder mot badrumsdörren varje kväll för att inte glömma bort hur man gör. Vi sa såklart upp till bevis, varpå hon faktiskt gjorde det! Sedan körde Linda en show, och sen fick drummlarna Malin och jag ta över. Jag var förvånansvärt smidig, men Malin var som ett kylskåp vilket såklart jag påpekade tusen gånger. Det hela filmades faktiskt och jag ska ta och se ifall jag kan få ut det på youtube eller nått sen ;)

Sedan blev det TV. Göta kanal 2 och O.C. Pappa avstod och gullade med gamle Kevin i köket istället. Och nu kommer kvällens roligaste:
Pappa: (ropar från köket) Leeeena, kom!
Mamma: Är det viktigt? Vad handlar det om?
Pappa: Det är nått med Kevin!

Mamma far upp och skyndar till köket. När hon återvänder är det skrattandes. Pappa hade velat visa henne att Kevin hade en "utväxt" på magen. Han hade tydligen under alla dessa år missat att även hanhundar har bröstvårtor. Efteråt garvade han åt sig själv och sa att "han som hållt på med svin borde vetat". Vi garvar ännu mer och undrar ifall han inte bara kunde ha utgått från sig själv, han är ju också av det manliga könet!

Nu har jag och Malin just kollat på gårdagens "Bonde söker fru". Snart är säsongen slut, bara ett avsnitt kvar då man får veta om paren hållt ihop. Här kommer mina favoritcitat från säsongen:

Ur Magnus har det ju ploppat ut några fula grodor kan man säga


"Det stod ju inte direkt BH-storlekar i breven"
Magnus innan speeddejterna


"Först tyckte jag att du var lite mer knubbig än vad jag räknat med från fotografierna,
men jag tycker att du har växt. Du tillhör favoriterna snart igen"

Magnus till Linn på gruppdejten


"Emma har alla kilon på rätt ställe"
Magnus på gruppdejten


Och här är två fina från Peter och Per:


Ida: "Jag tycker om utländsk film, japansk film och även spansk och fransk"
Per: "Jag brukar gå på Stefan och Christer, det är mina favoriter"

Under speeddejten


"Jag behöver lite mer take me here and now"
Peter om att Peter är lite tillbakadragen


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag ser fram emot att se dig stå på händer som bevis efter nyår!

2008-12-20 @ 00:23:24
URL: http://anna-maerta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0