Arg som ett bi och svettig som en lök!

Första delen av dagen var schyst. Vaknade av att det var sjukt kallt i mitt rum vid åtta-tiden, gick upp och fixade te och två digistivekex som jag mumsade framför ett avsnitt SATC. Packade sedan ihop delar av mitt rum inför flytten. Halv ett skjutsade jag Malin till stan för hon skulle jobba. Hade fyra snabba ärenden att uträtta: Köpa ingefärsgodis, lämna in kläder till Myrorna, fixa ett batteri till min internetbanksdosa och sist men inte minst skicka mammsens stövlar med bussgods till sin nya ägare.

Först fixade jag ingefärsgodis. Lite svettigt att hitta parkering men tillslut gick det! Fortsatte med bilen ner till stan där jag stannade till vid bussgods. Lunchstängt - fan - men bara en kvart till det öppnade så jag slog mig ner i solen och slappade så länge. När det öppnade var jag först in och langade upp stövlarna på disken.
Gubben: Har du ingen kartong?
Jag: Nej, kan man inte köpa det här?
Gubben: Neeej .. du behöver ditt kontonummer också, om mottagren ska betala

Ringde mamma som skulle försöka trolla fram sitt kontonummer. Själv gick jag raskt ner till stan för att ragga kartong och lämna kläderna på Myrorna. Solen stekte och svetten klibbade på ryggen. Lämnade kläderna till en tant på Myrorna och frågade samtidigt om jag kunde få eller få köpa en kartong till stövlarna.
Tanten: Njae... vi har ju massa kartonger i källaren men dom ger vi nog inte bort
Jag: Men kom igen! Jag kan köpa en om det är så!
Tanten: Neej det går inte för sig
Jag (blir fruktansvärt less & en smula förbannad): Ok, hit med mina grejer igen. Tänker inte skänka en pryl hit igen i hela mitt långa liv, fattar du!!??

När jag släpat ut påsen igen ringde mammsen och sa att baken inte kunde lämna ut kontonummer via telefon utan att jag fick gå in på banken och ta reda på mitt istället. Sagt och gjort. Fick vänta 30 jävla minuter på mig tur och det gick på 30 sekunder att trolla fram kontonummret. Det var sjukt varmt i väntrummet och jag fick lökringar under armarna samtidigt som jag tackade gud för att jag valt flip-flops före jympadojjorna. Chansade sedan på Åhlens där jag faktiskt fick en kartong!

Tillbaka till gubben på bussgods med kartong och kontonummer. Han packade ihop paketet och vi skrev en följesedel. Sen ville ha ha betalt. 160kr för frakt. Jag langade upp kortet på disken varpå jag möts av ett flin och kommentaren att de inte tar kort. Jag bara glodde och visste varken om jag ska skratta eller gråta. Du kan nog ta ut pengar i kiosken, försökte gubben.

Kiosken var stängd så jag fick gå till tågstationen för att ta ut. Svetten inte bara klibbade, den rann och jag svor hela vägen  Kändes aningen bättre efter det. Fick springa tillbaka till bussgods för att parkeringstiden höll på att gå ut. Svettades som en gris. Kom fram till bussgods och betalade till gubben. På väg ut sa han: "Välkommen tillbaka!" "Tillbaka in my as", sa jag fast tyst så att han inte skulle höra. På vägen ut sparkade jag till papperskorgen så hårt jag vågade i mina flip-flops


Kommentarer
Postat av: Hatar_myror

Fy fan Jenny! Stå på dig...låt inte myrjävlarna köra över dig.

2008-08-26 @ 00:35:12
URL: http://iiina87.blogg.se/
Postat av: Fyllkärring_2

Hurru fyllkärring, dags för en uppdate om livet som alkis i örebro. Vill höra, kläm fram med det. :) Kram

2008-08-28 @ 17:27:13
URL: http://iiina87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0