Valpvakt

Imorgon bli det att vakta valpar hela dagen. Mycket att göra med två kullar som båda kräver uppmärksamhet. Dagen börjar vid sex med att jag trött fumlar ner för trappan och sätter mat på blöt till valpar och vuxna. Efter ca 10 minuter matar jag valparna som bor ute i värmeboxen och öppnar så att de kan kuta ut i rastgården. Sedan in och mata vuxna hundar samt släppa ut. Sist gör jag rent hos småvalparna och matar dem med 5st foderkulor var!

Vid elva börjas det igen. Då ska utevalparna matas och sedan rastas av i trädgården. Koppelträning med ett par får jag också lov att hinna med. Vid 12 vill småvalparna ha mat igen och det är dags att byta tidningar och skura deras hage. Är det fint väder tycker de om att kräla lite på gräsmattan efter maten.

Vid fyra vill valparna ute ha mat och sedan leka i trädgården. De som inte fick koppelträning på fm passar jag på att träna nu. Vid fem ska småvalparna få sitt käk också. Och runt sex vill de vuxana hundarna ha middag.

Imellan dessa tidpunkter måste jag också hinna:
* Käka själv
* Städa les oples
* Rasta Nell&Billy
* Tvätta
* Plugga

Kul Jul...men ju mer jag gör imorgon desto mer kan jag slappa i pauserna resten av veckan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0