Träning i badgropen

Jag fick sovmorgon imorse till halv nio och det var ljuvligt. Mamma väckte mig genom att komma upp med Nicole och säppa henne på mitt täcke. Nicole är nog min favvo av småvalparna just nu. Sedan berättade mamma att Nicole inte bajsat än den morgonom och skrattade. Då for jag snabbt upp och bar ner Nicole till rasthagen i köket. 

Vid tiotiden träffade vi Anna&Hera och Anki&Leia i badgropen för att träna apportering i vatten. Jag hade både Nell och Billy med mig. Med Billy tränade jag en lätt dirigering, men med störning som jag tycker att han fixade galant. Nell fick en lång enkelmarkering. När vattenträningen  var klar fick de varsin lång markering på land också.

När vi kom hem var Malin och Max i full färd med att bada valpar här hemma, så ny är alla rena och fina samt (det bästa av allt) luktar schampo! Vi tog en fika på altanen och nu har de precis åkt iväg för att ha picknick.

Jag ska ta det lungt ett tag tror jag - så jäääkla trött, och sen fixa lite på hemsidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0