Sol, sol, sol!

Yes! Jag har äntligen lyckats får ut min hemsida på nätet. Hrm, det var bara tagit, hrm, några månader. Nu är den iallafall på plats. Adressen är:
www.goldenfriends.webb.se

Jag får energi äv det här vädret! Och det är så skönt att känna kraften återvända.

Igårkväll drabbades jag av minidepression. Jag hade planerat att vara på jaktprov idag och retriever ungdomsträff på söndag, men av olika anledningar har dessa blivi inställda och jag står framför en helt blank helg. Ingenting attgöra liksom. Så jag ringe Jens och beklagade mig och han föreslog: Men hitta på något som inte har med hundar att göra då! Efter att vi lagt på började jag tänka och shit, jag har ju inga vänner som inte håller på med hundar typ. Eller ja, många sånna där lite ytliga bekanta, men inga riktiga nära vänner, bästisar liksom. Förut hade jag ju Malin, men hon känns lite som en främling just nu. Jag kunde knappt somna på kvällen. Jag är ensam, tänkte jag.

Men så på mogonen när Karro och jag bestämmde oss för att åka ut och träna lite agility på klubben kändes allt redan lättare. Vi hänge på klubben från åtta till halv elva. Rastade, tränade, snacka skit och åt piggelin.

Billy var kanonduktig på vänsterslalomingångar. De sitter verkligen nu. änns bra inför kommande tävlingssäsongen :) Peppar, peppar!

Sedan har jag spenderat resten av dagen med att vårstäda Volvon. Eftersom mammi och pappi så generöst låter mig låna bilarna så tycker jag att det är en schysst gentjänst. Småvalparna fick titta på ifrån en liten hage av kompostgaller som jag har byggt på gräsmattan. De var ute hela tre timmar mitt på dagen idag. Nu är de superdupermegatrötta och sover i sin hage i köket. De stora valparna fick vara lösa i trädgården medan jag städade. De tyckte att småvalparna var jättesöta och låg bredvis deras hage och tittade på dem mest hela tiden. Ibland slet de sig dock och kom för att hälsa på mig, förutom när jag dammsög då för dammsugaren är faktiskt balnd det läskigaste som finns.

 
         

Två bilder från idag: Doris som hjälper mig att städa bilen och
småtingarna som sover i sin koja i rasthagen på gräsmattan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0