NEEEEEJJJ!

Förbannat också! (ursäkta ordvalet men det måste verkligen vara något starkt!) Jävla skit!

I ett år har jag tränat jakbiten med Billy boy. tragglat, nött och lärt in nytt. Vi har flat på vår kontakt, fotgående och sättanden i olika vinklar. Vi har tränat skick och inlevereringar. Enkelmarkeringar, dubbelmarkeringar, sök i medvind, sök i motvind, sök i sidvind och närsök. Vi tar tränar dirigeringa, stoppsignal och linjetag. Vi har tränat med dummie och med vilt, med skott och apportkastare. Ja helt enkelt - jag har lagt ner ett sjuhelsike jobb på appirteringsbiten.

Det kändes så jäkla kul när jag en kväll för en månad sedan satt och anmälde till en massa prov. Sheeeet, nu ska vi verkligen få se vad som sitter och inte! Och jag blev faktiskt medlottad på ett prov också. Men så kom bakslaget. Billy får inte starta. Han har redan en etta i nybörjarklass tillsammans med min mor för några år sedan. Det visste jag redan och i reglerna står det att man får erövra två förstapris i nybörjarklass innan man startar i öppen. Men jag hde missat det finstilta: Man får bara erövra ett förstapris till OM man gör det samma kalenderår som det första.

Snacka om nitlott, blåsning, you name it.... Så nu lår det väl ta minst ett år av träning till innan jag kanske kan anmäla till öppen klass. suck.

Kommentarer
Postat av: Nina

God morgon på dig :)

2008-04-22 @ 07:11:08
URL: http://nijna.blogg.se
Postat av: Maria

gomorron !

2008-04-22 @ 07:12:33
URL: http://blooondiiie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0