En helg som gick fruktansvärt snabbt

Fredagskväll --> fast forward --> Måndagsmorgon. Typ så känns det. Hur är det möjligt att en hel helg kan gå så jädrans snabbt när ett fyratimmaspass på Mackedonk kan kännas som en hel evighet?

Fredagskvällen ägnade jag åt att skjutsa mamma och pappa till sundbyholm. Det var min födelsedagspresent till pappsen, att ställa upp som chaufför en kväll. Sedan längtade jag också efter min Jens och träffade min Jens.

Tidigt på lördagsmorgon slet jag mig från Jens och sängvärmen och körde till Södertälje för att gå på Retriever Ungdoms andra träff. Denna gång var vädert bättre ocg vi hade kanonkul. På förmiddagen tränade vi fotgående och inkallning. Billy var en klippa och gjorde saken jag inte ens visst att han kunde! På eftermiddagen tränades det linjetag och Billy skötte sig fint här med. Sen har jag blivit lite smått förälskad i en labbe i gruppen också. Rabalder heter han och han är en sådan gosekille så det är inte klokt. Nästa som Billy ;) Vid fyratiden var jag hemma igen och ängade kvällen år gos med Jens.

image31
Billy på Retriever Ungdoms träningsträff

image32
Träningsgänget!

På söndagen tog vi sovmorgon, en ordentlig en! Vaknade vid elva och stekte pannkakor som vi åt i solen på altanen. Sedan stack Jens och jag ut på hedlandet och gick en solig runda med Nell och Billy. Skööönt. Aldeles för snabbt var jag tvungen att skjuttsa in Jens till tåget....

...Nu är det måndagmorgon och jag har varit uppe sen sex och tagit hand om valpar. Nu har jag precis pillat i mig lite frulle och tänkte sticka ut med hundarna en sväng innan jag ska till jobbet. Bläää 10.30-18....bläää!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0