Tessan gör stockholmsvisit

Igår när jag åkte tillbaka till Stockholm fick Billy bli kvar i Hållsta och Tessan följa med istället. Så ska vi hade två veckor framöver nu eftersom Tessan löper. Hon blev jätteglad att komma till Sockholm igen och igårkväll satt hon länge, länge bredvid min säng, log och ville bli klappad på huvudet.

Idag har hon varit hos Billys dagmatte och det har tydligen gått jättebra. Själv har jag suttit på kontoret och riktigt längtat hem till henne hela dagen. Vi har gått en vända runt sjön bara hon och jag, tränat lite inkallningar men mest bara bondat liksom. Nu ligger hon och sover vid mina fötter.

Tessan är verkligen som natt och dag när hon är i hundflocken och när hon är ensam med mig, och jag njuter av hur söt och liksom tillgiven hon blir här i Bromma. Även om hon nog aldrig kommer bli min på samma sätt som Nell och Billy har hon stulit en plats i mitt hjärta.

På hotell i England fick Tessa lov att komma upp i sängen ibland...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0