Levenghyl-teamet på CRUFTS

Philippa Williams, som nu både Linda och jag jobbat som elever och kennelflickor hos, håller sedan många år tillbaka en uppskattad demo på CRUFTS där hon visar lite grundövningar med hjälp av sina elever och vänner. Philippa har gjort sig ett namn genom att träna sina hundar till Field Trial Champion-nivå med belöningsbaserade träningsmetoder och fluffiga mjukisleksaker.

Årets demo är liksom tidigare år härlig att titta på och jag ler mig igenom showen. Kanske för att jag känner så många av hundarna, blir nostalgisk och rörd. Boycie och Monkey var bara halvårsgamla när jag träffade dem första gången två veckor vid Webton Court år 2004. Andra gången när jag jobbade som elev åt Philippa hösten 2006 och då drillades båda herrarna inför start på open trails. År 2006 föddes cokså Brave i FTCH Glenpatrick Eve's sista kull och jag fick följa hans första tid i livet. I dag är både Monkey, Boycie och Brave champions på Field Trials och Monkey har ett COM från IGL. Jag känner mig väldigt priviligierad över att få ha lärt känna de här faktastiska hundarna!

Och showens stjärna, lilla Secret, är en av cockrarna som fick mitt hjärta att börja slå lite extra för just jaktcockrar. Hon är arbetsgalen men väldigt kelen och tycker att hennes matte (Philippa Williams) är den häftigaste som finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0