Målsättningar inför 2013

Nytt år! Dags för nya utmaningar, nya målsättningar och förväntningar. Jag vill gärna sätta en massa härligt motiverande mål för 2013, men det är inte utan att det är lite svårt. Min jobbsituation är väldigt föränderlig och jag vet inte riktigt om och i sånt fall hur jag kommer kunna fortsätta med Tessan i vår. Men skam den som inte åtminstonde försöker, såhär tänker jag gällande mina jyckar inför 2013:

Nell ska givetvis bara få vara Nell. Henne ska jag pyssla om som den ädlaste lilla prinsessa. Hon ska få strutta på promenader i sin egen takt, gnaga på goda ben och leka lekar anpassade till hennes form. Tillsammans ska vi krama de sista guldkornen ur en helt fanytastisk relation. Hänger hon med tills sommaren ska hon få plaska i vattenbrynen så mycket hon orkar. Jag vet att tiden med Nellan håller på att rinna ut och att jag någon gång under 2013 kommer att tvingas ta steget ur vår sista dans. Men fram tills dess ska jag njuta av varje stund.

Billy ser jag fram emot att visa på lite utställningar till sommaren 2013. I slutet av juni fyller gubben special-veteran och då vill jag gärna visa honom som det. Han brukar pälsa i till sommaren, så det känns rätt realistiskt om han bara får hålla sig fräsch i kroppen. Några andra större ambitioner har jag inte med Billy. Han ska givetvis också få ägna sig åt sånt som han tycker är roligt, vara med och apporteringsträna, mysa en massa och så favorithobbyn att sniffa/pissa på alla träd.

För Tessa är framtiden lite svår att planera. Troligtvis kommer min mamma kalla hem Tessa till kennel Combine under 2013. Men fram tills dess kör vi så det ryker! Första instruktörsträningen, för att få en avstämning inför nya året, sker redan på onsdag. Jag vill gärna delta med Tess på flera av SSRK-Ungdoms aktiviteter 2013, starta på något WT och golden specialen om det tillåts. Vidare ska vi jobba på att få söket att trilla på plats och fortsätta försöka få till vilthanteringen. Utställningsringen får stå åt sidan ett tag, hunden ser för närvarande ut som ett litet barr. Men som sagt, huvuvida allt detta kommer att inträffa eller ej beror såklart på jobb och löp. Drömma måste man i allafall få göra!

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Allra finaste Nell 12,5 år. Varje dag är en gåva! <3

2013-01-07 @ 15:12:40
Postat av: Jennie

Krama fina Nell från mig och Zigge, han var ju alltid så förälskad i henne :)

2013-01-07 @ 17:28:52
URL: http://jennie89.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0