Genetik, jaktspaniels och en roadtrip till England

 
Imorgon är det fredag och nästan helg IGEN. Mina veckor verkligen bara flyger förbi. Tiden går ju fort när man har roligt!

I början på veckan blev det en del jobb för Tessan då jag för första gången provade låta henne växelsöka med Billy på rätt stora sök. Hon gör jobbet okej, men måste få mer rutin i sökartebet och bättre motivation att gå ut och upprepade gånger. Vi jobbar på.

Igår var jag på mini-konferens med jobbet - där jag bland annat fick lyssna på en föreläsning om hur hundars färger nedärvs. Ibland älskar jag verkligen mitt jobb! Nellan och Tess fick följa med och på lunchen gick vi en härlig höstpromenad och gömde tennisbollar i högar av löv i varma färger.

Idag tog jag med mig hela hundligan och åkte på jaktspanielkurs för Andrew Robinson som just nu gästar Sverige. Hela dagen har jag tittat på galet explosiva springrar och cockrar och blivit ännu klarare på att en av den senare varianten någon gång kommer att förgylla/förpesta mitt liv. Visst förstår jag att de är arbete till månen och tillbaka med en sådan, men de är ju bara så otroligt häftiga!

Imorgon bär det av hemmåt etuna efter jobbet. På lördag är det nämligen dags för tillställningen "Sörmlands vackraste hund" i Vilsta. Mamma och jag har även en del att snacka ihop oss om. Vi åker nämligen till England på en två veckors roadtrip om en dryg vecka!


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

o den trippen låter som den kan passa er båda som handsken :)
Lycka till på lördag!
Kram

2012-10-19 @ 00:00:49
URL: http://zetterljungs.hundstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0