Vem blir Sörmlands vackraste?

För nån månad sedan berättade mamma och Linda att Sörmlands kennelklubb skulle arrangera en inofficiell utställning i Vilsta som de kallade "Sörmlands vackraste hund". Alla hundar som under 2010 eller 2011 vunnit BIR, BIM, BIR-veteran eller BIM-veteran i officiella sammanhang var välkomna att skicka in en anmälan. En kul idé tyckte vi och anmälde de hundar som vi har som var kavlifiverade. Linda ska visa sina två- Toddy och Doris, mamma sin Tino och jag Billy-boy. Så tidigt imorgon rattar jag Foppa till Eskilstuna för att bada Billy och låta mamma göra sista putsningen på honom. Och sen på eftermiddagen åker vi till Vilstahallen. Domaren är hemlig. Spännande!

Lite kul är att även Nell var kvalificerad att delta då hon faktiskt blev BIR-veteran på en SSRK-utställning den 24 oktober förra året. Lite ångrar jag faktiskt att jag inte skickade in en anmälan för henne också, men nu kan jag ju istället fokusera helt på Billy. 

Kommentarer
Postat av: Birgitta

Åh, var det redan denna helg. Jag håller tummarna hårt för goaste Billy!

2011-10-15 @ 01:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0