Äntligen hemma

Det var med ett nöjt knorrande som Nellan rullade ihop sig till en liten snurreburre och somnade på "sin" liggplats, under mitt sängbord, för en liten stund sedan. Billy drog istället en djup suck och sträckte ut sig på sidan på gallonmadrassen med sin nya långa goseorm som huvudkudde. Några nöjda smackningar senare sov han djupt samtidigt som Nellan gnydde i drömmen.

Det var då det slog mig - dom var "hemma". Nu har källarvåningen i Bromma blivit hem för dem. Hundar är fantastiskt anpassningsbara djur alltså. Och samtdigt blir jag lite rörd. Deras hem är där jag är.

Helgen har vi spenderat på ett andra hem, sommarhuset på Femöre, som vi stängt för säsongen. Jag är dunderförkyld och har inte gjort många knop. Lödagen spenderades på bryggan med härliga släktingar och vänner. Idag har vi städat och stängt huset. Nellan och Billan har skrotat runt lösa på tomten, badat i havet, gått promenader längs kusten och legar och spanat på bryggan.

Tack för i år kära 5öre. Jag längtar redan till nästa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0