Brosnan... Clooney... och... ?

The apple doesn’t fall far from the tree, eller hur är det man brukar säga? I vilket fall stämmer det rätt bra på mig och min mamma ibland.

Förra helgen var jag och Jensa hemma i Hållsta. Vi satt och kollade på en film där Pierce Brosnan hade en framträdande roll. Jens känner för att testa mig och frågar om jag vet vad skådespelaren heter. Jag känner ju igen honom, men kan inte få fram namnet. Gissar på George Clooney och Jens suckar uppgivet. Mamma passerar och Jens berättar att jag trodde att Brosnan var Clooney och mamma tokgarvar, ”Hahaha, trodde du att det där var Clooney!?

Nästa morgon vid frukostbordet garvar de åt mitt misstag igen. Jag försvarar mig med att karlarna är ju i samma ålder och båda kända för att vara snygga, att blanda ihop kan vara lätt hänt!

Mamma utbrister då:Clooney, men han är ju inte nå snygg!”
Jag svarar:Tycker du inte. Han är ju typ känd för att han är het”, och får uppbackning av Jens.
Mamma fortsätter:Men nej, det är ju han den där galna med de konstiga ansiktsuttrycken… eller?

Efter vidare diskussion och lite googlade kom vi fram till att den mamma trott var George Clooney i själva verket var… håll i er nu… JIM CARREY!

Och plötsligt var min förväxling ett minne blott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0