Imorgon smäller det!

Imorgon är det alltså dags för jakt. Spännande! Idag har jag funderat på hur man förbereder sig bäst. En av Billys akilleshälar är att han inte är överförtjust i att jobba i vatten när det är kallt. Inte så att han vägrar, men han kan fråga och tramsa lite. Därför kände jag att ett kallt bad inte skulle skada som uppladdning inför morgondagen.

Lillsjön vid Ulvsudakorset blev destinationen, och inte hade jag behövt tvivla på Billy boy. Så fort jag tog upp tennisbollen och blickade ut över sjön slängde han sig i med ett magplask innan jag ens hann ställa upp honom för skick på dolt linjetag (brukar träna igångar så - skick följt med tennisboll framför som belöning). Vi upprepade på ytterligare ett par ställen, dock lite mer uppstyrt, och grabben var helt med på noterna. Skönt!


Billy och jag som passiva på andjakt i Dalarna på sensommaren förra året


Kommentarer
Postat av: Boel

Åh,vad roligt det låter!Hoppas ni får det riktigt bra.Det finns västar man kan köpa till hunden så den klarar kylan i vattnet bättre.tror det är neopren.

2011-11-18 @ 10:24:01
Postat av: frånmorsan

Lycka till, ni får säkert en minnesvärd dag, både du och Billy,hälsar en avundsuk morsa som sitter på konferens i Östersund!

2011-11-18 @ 12:39:12
Postat av: Lars Kling

Hej!

Låter spännande,heja Billy!

För några dagar sedan skrev du om betenden,Echo tvättar alltid frambenen efter hon ätit sin mat,det har hon gjort hela tiden sen hon kom till oss.

Undrar om hon som valp stod med frambenen i matskålen?

Ha det bra!

Lars

2011-11-18 @ 19:10:07
Postat av: Sandra, Thyra & Lhine

Åh vad roligt :)

2011-11-18 @ 20:06:09
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0