Klara, Färdiga, KÖÖÖÖR!

Vid ett tillfälle under helgen med SSRK Ungdom körde vi en rolig tävling där Vanja Börjesson fångade mig och Billy på ännu roligare bilder. Tävlingen gick ut på att hunden först skulle hämta en enkelmarkering på tid. Därefter skulle hunden sitta kvar när föraren hämtade samma enkelmarkering på tid. Sedan slogs tiderna ihop och ekipaget med kortast tid vann.

Lite förvånad blev jag när Billy och jag kom trea i tävlingen och slog då ett helt gäng med jaktlabbar. Tyvärr fick vi se oss slagna av Linda och Toddy (suuuurt, hahaha) och vinnarna Vanja och hennes doubleusetik. Tre golden i topp alltså! Billy och Toddy gav inte något intryck av att vara jättesnabba, båda gallopperade visserligen ut, ringade lite, plockade upp och gallopperade hem, men i gungande goldenstil. Men tänker man bara fartmässigt (hur snabbt benen gick) var nog alla jaktlabbarna snabbare men tappade i tid när det kom till markering av nedslagsplats, eller lokalisering av dummy. Det är ganska tänkvärt tycker jag.


Matilda förklarar upplägget för en taggad dou (= Billy blundar och jag har t-rex armar)


Full fart ut!


...och in med stora luftiga språng!


Sen var det mattens tur att ta det långa benet först!



Kommentarer
Postat av: Mi

Jaaaa! Vad roligt att du fortsätter med din fina blogg! Vilka härliga bilder.

2011-08-14 @ 19:11:00
Postat av: Ann-Sofie

Men guuud va snabb du är Jenny, antar du hade betydligt snabbare tid än labbe-förarna =)

o så förståss SUPERGRATTIS till alla fina resultat i helgen o du...inte blev det bara nåt varv i ringen för Billy Boy inte så TUR du skrapade tänderna :)

Kram

2011-08-15 @ 16:00:14
URL: http://zetterljungs.cybersite.se
Postat av: Johanna

Haha åh vad jag skrattade åt din bildtext du skrivit till bild 1 :D



Hoppas vi ses snart igen!

2011-08-16 @ 20:29:30
URL: http://hied.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0