Agility på EBK

Igår var det agilitydags och jag fick återse mitt kära EBK.  Jag följde med Linda&Doris och Anna&Hera för att se vad de lärt sig på agilitykursen som de går för Mi. De visade mig bakombyten och framförbyten, och förklarade hur de tänkte angående handlingen. Båda ekipagen hade utveckats jättemycket sedan jag såg dem sist. Doris imponerade på mig med sitt fina hindersug.

Billy boy fick självklart testa samma övning som Anna och Linda hade gjort med sina hundar. Inga bakombyten dock, men framförbyten satt där de skulle. Sedan ställde vi upp en kombination på tre hinder och testade framförbyten och blindbyten på samma ställe för att sedan jämföra vilket som kändes bäst. Träningen kändes trevlig och givande.

Filmkameran var med, men tyvärr strulade tekniken lite så Billy och jag kom inte med på bandet. Anna & Hera kom däremot fin på några fina klipp. Linda och Doris syntes också på lite fina snuttar. Här är det Anna & Hera som visar vad de kan:



Kommentarer
Postat av: Anna

Väldigt fint Jenny =) Det var riktigt roligt att se.. tack för att du filmade! Bra jobbat Hehe. Nu blev jag väldigt sugen på att köpa en video kamera.. insperation insperation ..

2010-05-10 @ 23:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0