Örebro tur & retur

Vid lunchtid igår packade jag in mina flyttkartonger och for till Örebro för att boa in mig i lägenheten på studentgatan igen. Med mig hade jag Nell, mina två systrar Linda & Malin och så hade Linda med Doris. Kvällen innebar ett kärt återseende av Thess, Brita och Caroline. Nell pakerade i sin korg och njöt nog av att vara tillbaka lika mycket som jag. Men besöket blev kort. Ett dygn senare rattade jag "Foppa" (nya gammelopeln) mot etuna igen. Ikväll luktar det lever och nybadad hund i köket för imorgon är det utställning vid ekängen här i stan och vi har en hel drös hundar anmälda.

I förmiddags hann vi även med en skogstur med våra favoriter Sara & James. Sara lämnar Örebro för Nyköping nästa helg. Samtidigt som jag gläds åt henne och önskar henne all lycka till på nya jobbet, så vet jag hur tomt det kommer bli utan henne och James i höst. Jag kommer verkligen att sakna deras promenadsällskap och våra myskvällar. Tänk att när jag fångade upp en vilsen James i kopplet där på åkern bakom universitetet, inte visste jag då att det skulle leda till en så fin vänskap!


En gammal favoritbild från i vintras föreställande Sara, Billy och James


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0