Födelsedag på Open Show i Sala

Idag blev jag ett år äldre. Även om jag fortfarande känner mig som tolv, så kändes det het ok att fylla tjugotvå. Fast det var nog för att dagen var störttrevlig:

Jag började mitt tjugoandra levnadsår med att kliva upp klockan sex för att bada Billy innan vi skulle avgå mot Sala Open Show. Han blir snyggast om han badas samma dag, och vad gör man inte!? I det sandiga ridhuset i Sala samlades sedan en hel hop Combine-hundar. Bland andra två av Billys kullbröder, hans halvbror Eddie och systerdöttrarna Hera & Berta. Men roligast var nog ändå att Kerstin tagit dit Nells kullbror Ernie, och visade i veteranklass!

Själva hade vi med oss fem djur. Mammas tik Remy, hennes två unghundar Tino & Doris, Billy/Remy-dottern Bonnie och så Billy. Tino, Doris & Bonnie vann sina klasser med mamma som snöreshållare vilket såklart var jättekul.

Slutligen skulle mamma ta in Billy. Jag vet att hon gillar att visa honom och hon gör det så bra. Men väl inne i ringen haltade Billy plötsligt. Både mamma och jag är av uppfattningen att man INTE visar en halt hund så jag gjorde henne uppmärksam om det. Mamma frågade domaren och han höll med om att han inte gick helt rent. Billy som knappt haltat ett steg i sitt liv! Jag tog snöret och sprang ett varv i ringen bara så att mamma skulle få se - och då var hältan borta. Såhär i efterhand tror jag att han måste fått ett vasst gruskorn eller liknande mellan trampdynorna. Domaren fortsatte iallafall sin bedömning med mig som handler. Jag fortsatte i bästa hanklass där jag och grabben seglade upp på andraplatsen. Riktigt kul och helt ok att stå bakom den väl värdiga vinnaren, Margots (Kennel Silveric) 11-åriga specialveteran Nisse som senare även blev BIS.

Väl hemma var det skönt att glida ner i ett hett bad och skrubba bort all ridhussmuts. Efteråt bjöds det födelsedagsmiddag med familjen + Mille (som nästan är som familjen). Fick otroligt fina presenter, en som jag nog får berätta mer om imorgon för nu ska jag sooooova!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie, Mats o Eddie

GRATTIS igen Jenny på födelsedagen o Billy o Du såg härliga ut tillsammans i ringen. Grattis till toppenplacering! Hoppas det går bra för Er i Mjölby idag. Kramar

2009-10-25 @ 12:38:19
URL: http://zetterljungs.cybersite.se
Postat av: Johanna & Majken

Grattis i efterskott! =)

Grattis även till fina placeringar! Kram

2009-10-25 @ 16:04:34
URL: http://johannalofgren.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0