Studybreak med finaste Figge

Just nu går verkligen all energi åt B-uppsatsen. Har verkligen kommit till en punkt när jag bara vill få eländet överstökat. I eftermiddags höll jag dock på att bli aldeles tokig av att bara stirra på datorskärmen. Ont i axlarna hade jag också, sitter väl fel kan jag tro.

Därför bestämde jag mig för att lägga allt åt sidan ett par timmar och köra ut till Figge. Tänk vad rätt det var. Det var bland det skönaste på länge. Körde nån slags skogsdressyr för att skjuta bort alla uppsatstankar. Figge fick börja sig efter stigen, gå serpentider runt träden, skänkelvikning över körvägen och massa galoppfattningar från skritt. Sen galopperade vi till dammen där han fick bada fötterna och klättra i den lilla sandbanken. 



Billy fick följa med ut och blev jätteglad. Han älskar att följa med när jag rider. Kutade runt, pissade in den nya skogen och badade i alla leriga diken. Fick spola av honom med vattenslangen när vi kom tillbaka till stallet.

Nu ska jag ta mig an b- upsatsen med nya friska tag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0