Billy är min agility-prins!

Igår var sista och absolut bästa agilityträningen i Gryts ridhus. Billy gav järnet!

Vi började med lite högerslalom. Även om grabben ännu har lite svårt för tolv-pinnars kände jag att jag inte orkade traggla det även denna träning. Istället satte vi in 6-pinnars och 8-pinnars i en kombination. Byggde upp en raksträcka bestående av hopp-slalom-hopp. Körde varannan gång på sex och varannan på åtta pinnar för att testa grabben lite. Killen tyckte det var jättekul och gick rätt alla gånger.

Sedan körde vi fart och släpp för att liva upp stämningen lite och låta honom göra något lätt eftresom han hade fått koncentrera sig så mycket i slalomövningen. Körde en rakasträcka med utlagd leksak i slutet och lät honom rejsa järnet utan att behöva vänta på startsignal.

Efter det var han så uppe i varv så jag tänkte att om jag skulle köra balansbom så var det nu eller aldrig. Grävde ner stödbenen ordentligt i spånet för att den skulle bli så stabil som möjligt och hämtade sedan Billys favvo godis - kladdig blodpudding. Sedan körde vi först lite kontaktfält på bara nedfarten, men sedan lät jag honom gå över hele bommen. Körde dubbelbelöning vid kontaktfältet, först la jag lite blodpudding i spånet och när han mumsat i det langade jag iväg en boll. Första gången kröp han, men redan tredje gången gick det i galopp. Vi körde fem-sex gånger och sedan var tiden ute.

På vägen hem sjöng jag i bilen samtidigt som en liten glädjetår trillade ner för kinden. Tänk vad fin han är min Billy-kille!

Kommentarer
Postat av: Anna o Tim

Åh, duktiga, duktiga Billy! Vad kul att det går bra med träningen. När ska ni tävla då?





Kram!

Anna o Tim

2009-03-28 @ 20:13:23
URL: http://www.russellbiten.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0