Trick or treat?

Suprise suprise! Lillasyster Linda ringde och ville komma på besök och visst ställer man upp. Så nu är hon här. Eftersom hon endast är 15 jordsnurr blev det en innekväll denna fredag. Mys med ostbågar och jordnötsringar, Nellan och Billan, Lindis och jag samt Idol och lite Pistvakt.

Idag började jag bygga på en ny känd plats till Billy Boy. Sedan skickade jag växelvis till det nya och det gamla stället. Han var kanon.

På sista kvällsrastningen stötte jag på några klassisar som bad mig visa lite konster med the doggys. Hur förklarar man att man faktiskt sysslar med större grejer? Linjetag, markeringar, sök, stoppsignale. Hur får man det att låta fantastisk och spännande och hur visar man det för klasskompisarna?

Det är här "the action is!" Kicken när hunden sätter en lång övning och man kan känna att man fört hunden till prestationen, både under övningen och tränat den iför den. Glädjen när allt funkar. Frustrationen de gånger det inte går ihop. Känslan när allt funkar efter en låååång träningsperiod.

 
Jag skickar ut Billy på sök.....................och Billy återvänder in med en and!
 
Nell kan ju iof stå på bakbenen om jag viftar med en targetstick, men jag vågade inte visa eftersom hon har sin onda tass. Det slutade med att Nell fick visa ett läggande och Billy fick dansa. Mer blev det inte. Kanske man skulle ta och träna in ett par partytrick. Rulla runt, slalom mellan benen eller sitt vackert. Får ta och bli vinterprojekt. Fast å andra sidan är jag kanske lyckligare med agilityhindren, linjetag. markeringar, sök osv.

G'natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0