Väldens bästa veterinär!

Eva Celsing måste vara världens bästa veterinär! Igår var jag ju där med Nell och allt är avslappnat och himla himla tryggt. Det är så fräscht också, det luktar inte ens äckligt sjukhus eller klinik. Nell fick lite lugnande och somnade på mina fötter sen lyfte vi upp henne på ett bord och jag gick och satte mig i väntrummet i 45 minuter. Sen ropar Eva på mig och då ligger Nell på exakt samma plats där honom somnat och får en motspruta för att bli pigg igen. Och såret, såret är ca 2,5 cm långt och jättefint. Jag behöver inte ens ta stygnen om 10 dagar - de försvinner av sig ajälva. Näe, Eva Celsing det ÄR vildens bästa veterinär!

Vid 10 tiden idag kommer Boel och kanske Sandra också. Mille dimper också in, men lite senare skulle jag tro. De hjälper mig att mata och leka med valparna och sen ska vi ut och träna hund. Jag har tinat ca 6 vilt som vi ska kasta markeringar och lägga sök med tänkte jag. Vi har and, kråka, kanin och trut. Speciellt spännande med truten - att se vad tjejerna tycker om den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0