Nattfilosofi

Om det är något som är bra med att jobba sent är när jag kör hem i natten efteråt. Ensam i bilen och med P3 på hög volym börjar mina tankar vandra åt alla möjlig håll. Jag tänker lite på ditt och datt och ingenting. Jag är glad att inge ser mig för jag blir verkligen skum. Jag skrattar för mig själv och sjunger med i all konstig trance och house musik som inte ens har någon text. Skit samma jag hittar på en! Ibland kör jag långsamt på 90 sträckan för att de ska ta längre tid. Lille opeln och jag blir till ett. Vi filosoferar och spekulerar.

Och huuuua, imorgon ska jag upp klockan sex. Min tur att ta hand om. Uäää, vill inte! Det är tamejfan det jobbigaste med hundarna, de tidiga mornarna. Blä. Dessutom kan jag inte sova för min hjärna har hakat upp sig på "När lammen tystnar" så jag måste lyssna på Loranga på högsta volym fär att stänga ute allt smask ljud och då blir det svårt att sova eftersom loranga skriker i mina öron. Jag ska försöka fånga kisse Bella inatt istället. Hon är varm och trygg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0