En känsla av längtan

Jag har tänkt på många saker de två senaste dagarna. De har varit helt genomsyrade av plugg, plugg, plugg, och vi alla vet ju att man lätt blir lite snurrig i skallen då. Ibland har tankarna vandrat iväg av sig själva på sina egna håll samtidigt som jag läser sida upp och sida ner i "The Ethology of Domestic animals", för att tillslut upptäcka att jag inte uppfattat något av vad jag läst och måste börja om igen. Visst känner ni igen det?

Men vad är det då jag tänker på?
Ja, ibland är det svårt att sätta fingret på. Man vet lite halvt vad man tänkt och halvt vad man läst. Efter en lång ocg rogivande hundpromenad har jag tillslut har jag nu kommit fram till att det genomgående temat i alla virriga filosoferingar är längtan. Jag längtar något fruktansvärt efter en massa saker. Och jag menar verkligen  L Ä N G T A R  så in i helvete. Så att det liksom ömmar i kroppen, gör ont och ilar djupt in i mig. Vissa saker längtar jag efter förväntansfullt och vissa liksom uppgivet.

Sandra, min idol för tillfället, vet nog en sak jag längtar efter; En egen lya. Inte nödvändigtvis ett nytt hem. Hemma känns just nu som om det alltid kommer att vara hemma, men ett eget ställe. En egen lägenhet, källare, vind, stuga, ja något som kan vara mitt eget. Där ska jag kunna dra mig undan och leva mitt eget liv. Nell, Billy och Jag. Samtidigt vet jag att jag aldrig skulle kunna leva utan en annan männsklig kamrat. Jens eller en kompis. Men vem? Det känns inte som om någon annan än jag är redo. Därför känns denna längtan tyvärr lite uppgiven.

Jens och min resa är en annan sak. Fast detta är nog en mer pirrande förväntande längtan, även om det känns lite läskigt också. Resan är bokad idag. Shit det är bestämt nu! Jensa och jag in la brazil. Jag fattar och fattar inte. Har liksom inte fått något grepp om det än. Men i februari, då jävlar!

En stark längtan innom mig är också längtan att vara Carrie Bradshaw, min idol nr 2. Hon är så coool! Även om hon bara är påhittad ;) Men kanske har vi snart ett sånt där tjejgäng, Me, sändra, Hannah och Malle. Vi ska ju iallafall ha Cosmopolitan night!

En sak jag inte längtar efter är att jobba imorgon :S Usch! Stängning har jag också, vilket betyder Disk, disk och disk, BLÄ!

Nu ska jag mysa ner mig bland kuddarna och läsa Marley&Me. Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0