Star Wars Guest Lecture

Den senaste veckan har en an mina proffessorer tjajat om hur viktigt det var att vi kom på dagens lektion, så klockan 11 idag skyndade jag till skolan. Man ville ju inte missa spektaklet. Först visades en film om hur några Star Wars fans hade gjort egna varianter på Star Wars filmer. Föga spännade, proffessorn för denna klass är nämligen helt fixerad vid Star Wars och pratar om något Star Wars relaterat nästan varje föreläsning. Efter filmen började han bläddra i sina papper som om han skulle ge en vanlig föreläsning och det gick en suck genom klassen, var detta allt!?

Då brölade plötsligt Star Wars soundtracket ut högtalarna och in genom dörren kom dessa figurer för att gästföreläsa om "fandom", hur fans funkar och har makt att påverka genom media. Detta händer ju bara inte, hann jag tänka flera gånger.


Filmklipp när de precis kommit in, innan de ska börja föreläsa. Gillar hur den där plastiga typen hejjar när proffessorn säger att han har ställt in klassen närmast spring break. haha!



Efteråt tog jag och mina tyskar givetvis en gruppbild med Star Wars gänget + vår proffessor.


Kommentarer
Postat av: Nisse Larsson

Stort Jenny!!!! Vilken kul grej att få vara med om, kul professor. /Pappa

2011-03-17 @ 07:57:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0