Nya (roligare) kurstrubbel

Efter en lååååång skoldag och en massa "crashade" klasser har jag nu fått rätsida på min situation. Följande kurser kommer jag definitivt att ta under min termin här i SD:
  • Digital journalism - Handlar om att skapa webbsidor innehållande ljud, bild, film, text etc. och teorier om ansvar och etik vid webbpublicering.
  • Principles of advertising - En teoretisk kurs om olika tekniker, tankesätt, historia och konsumentsyn ur ett annonseringsperspektiv.
  • Fundaments of digital media - Precis som det låter, ger grundkunskaper i digital media (typ dreamweaver, illustrator, photoshop, flash etc). I motsats till den första kursen som har journalistisk inriktning är det här mer konstorienterad.
Sen har jag ett dilemma när det kommer till att välja min fjärde kurs i dagsläget har jag två alternativ:
  1. Communication in professional settings - Behandlar olika typer av kommunikation som förekommer i en organisation.
  2. Media and audiences - Medtoder och tillvägagångssätt för att studera mediepubliker och dess beteenden.
På pappret låter kurs nr 1 roligare, problemet är bara att professorn är så fruktansvärt grå och tradig att lyssna på. Kurs nr 2 låter inte så kul på pappret, men professorn är å andra sidan underhållande. Något som talar mot kurs 2 är dock att den har lektioner på fredagar, det har inte kurs 1 och väljer jag den skulle det betyda att jag bara har klasser mån-tors.

Vad skulle ni ha satsat på!?



Hade inte testat Starbucks innan jag anlände till SD och har varit nyfiken
på om det kunde leva upp till allt ståhej. Och ja, av de kaffe som jag har druckt i
detta land ärstarbucks kaffe det enda som varit drickbart. Att möta upp någon
fören kaffe i solen på förmiddagen före eller mellan klasser är en riktig höjdare.


Kommentarer
Postat av: malin

jag skulle ta så jag var ledig fre-sön. men så är ju min studie- och arbetsmoralinte alltis den bästa. Jag är ju liksom på jobbet nu.. men surfar ändå på din blogg haha

2011-01-27 @ 10:39:24
Postat av: Nisse Larsson

Med den mycket korta beskrivning du ger tycker jag det låter som nr 1, är den som är mest "nyttig" dvs den som man har mest´nytta av dvs "man lär ju för livet". Nr 2 är säkert nyttig också, men med tanke på ett kommande arbetsliv tror jag ettan ger mer.



Starbucks har jag också goda erfarenheter av!

2011-01-27 @ 12:57:06
Postat av: Matilda

Hade definitvt gått på kurs 1. Roligare innehåll, lediga fredagar. Innehållet väger upp den grå proffessorn :-)

2011-01-28 @ 07:16:50
URL: http://www.aquaseers.se
Postat av: Ann-Sofie

hmm.. jag hade troligen tagit den intressanta professorn, en grå föreläsare kan aldrig uppväga ett bra material tyvärr :(

Däremot kan en bra föreläsare övertrumfa ett sämre innehåll, man får så mycket mer med sig.

Fast å andra sidan låter lediga fre lockande :)

Blir säkert bra hur du än gör, Kram A.

2011-01-28 @ 08:25:27
URL: http://zetterljung.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0