Träning imorgon.. och sen fjällsemester!

Imorrn ska jag och Tessa träna ett pass hos Jens Palmkvist och Sofia Larsson. Ska bli spännande att se vad den lilla damen är på för humör. Det var ett tag sedan vi tränade ihop med andra hundar nu, om man bortser från innepasset i Kungsörs hundarena i mellandagarna. Då var Tess duktig men lite avvaktande. Jag tror det berodde på att hon inte är van att träna apportering innomhus sådär, men man vet ju inte så det återstår att se om farten och självförtroendet kommer tillbaka när vi är tillbaka i den vanliga utomhusmiljön.

Efteråt har jag hundjour hemma på kennel Combine och till kvällen reser jag faktiskt norrut, hela vägen till Storlien tillsammans med Malin och några kompisar. Hundarna får vara hemma hos mamma och pappa. Tyvärr är det dåligt med snö i norr också så det hade inte varit helt fel att ha ett par fyrbenta med nu när det ändå inte ser ut som vi kommer spendera hela dagarna i pudersnöbackar. Men nu är biljetter i sovkupé redanbokade - och man får inte ha hundar i sovkupé tyvärr - så det får bli en hundfri fjällhelg helt enkelt.

Förra året var det snöstorm när vi anlände och sjukt mycket skön snö i backarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0