Tessan ska bli mamma

Som ni nog fattat är inte bara jag, utan också lilla Tess som står inför en förändring under 2013. Tanken är nämligen att Tessan ska bli mamma under året som kommer. Den tilltänkta fadern är en hund som jag aldrig fått träffa. Han heter Ch Stanroph Sailor Boy. Han är inte längre i livet. Hans krusiduller har legat på banken och väntat på en passande tik länge och nu är alltså Tessan den tilltänkta.
 

Saolir Boy var kullbror till syskonen Sissi (SUCH Stanroph Sincerely Yours) och Sailor (Stanroph Sailor Man) som mamma importerade år 1990. Sailor Man flyttade snart till vänner till familjen, men Sissi blev mammas ögonsten och en hund jag minns väl från min uppväxt.
 
På kennel Combine's hemsida beskriver mamma Sissi såhär "Sissi var en sådan hund som man är glad åt att ha fått uppleva en gång i livet. Hon var otroligt behaglig att leva med och dessutom en begåvning när det gällde jakt. På utställning gick hon antingen i topp eller var helt oplacerad". Sissi var utställningschampion, hon vann Golden specielens jaktprov i ökl med en 1a med HP och användes på praktiskt fågeljakt.

Från Sissi behöll mamma Bessie (SUCH Combine Best wishes), också en snygg och arbetsvillig tik. På grund av en livmoderinflammation under hennes andra dräktighet fick Bess bara en valpkull. Men den där första valpkullen föddes min Nell, som för mamma var en besvikelse både arbetsmässigt och exteriört, men för mig blev en bästa kompis och starten på ett bara växande hundintresse....


Kommentarer
Postat av: Moa

Haha jag läste först "som ni nog fattat är det inte bara jag utan även Tessan som ska ha barn" Ibland blir det fel i hjärnan och jag blev lite förvånad :)

2013-01-27 @ 10:34:50
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Vilken spännande kombination!!!

2013-01-28 @ 11:23:47
URL: http://tomik.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0