Om jag vore lika rik som pippi



1. Schoffel Ptarmigan Tweed Jacket.
För att en så här snygg tweedjacka skulle jag ha i både hundsammanhang, till vardags och till jobbet. Klämde på denna skönhet i flera butiker i England men provade den aldrig för att slippa veta vad jag gick miste om.

2. PRIMUS termos.
Jag hade en sån här en gång, men tyvärr verkar den ha fått ben. Perfekt storlek, då den var liten och smidig men rynde exakt två kaffekoppar. Ingen dyrgrip direkt men snåljävel som jag är känns det onödigt att köpa en ny när jag har andra som funkar.

3. Schoffel Ladies Lyndon Fleece Gillet.
Ja, schoffel igen och den här både klämde och provade jag i England. Skönare fleece får man banne mig leta efter.

4. Le Chameau Chasseur.
Gummistövlarnas gummistövel. Mina gamla Muck Boots håller visserligen fortfarande tätt, men jag kan känna att de börjar ha gjort sitt. Drömmen vore att ersätta dem med dessa. Modellen med dragkedjan längs med hela vadens yttersida är den jag vill år. Supermjuka och sitter som en smäck!

5. Barbour Tarras Beewax Messenger Bag.
Visst, jag har ju redan min Decoy, men vem skulle tacka nej till en sån här klassiker från Barbour!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0