Tessan boostar min retriever-vår!

Efter de senaste helgernas aktiviteter med Tessa känner jag mig så himla glad. Nell och Billy i all ära, men det är så roligt med en ung och glad individ.

Billy fyller 9 i sommar och visst finns det fortfarande många mil kvar i gubben, men det är lite svårt att hitta den där “all-in”- motivationen när träningen bara handlar om att ta sig tillbaka till en punkt man var förut. Med Tessa handlar det istället om vidareutbildning – att skapa nya kunskaper istället för att repetera och försöka hitta tillbaka till en gammal toppform.

Tyvärr kan jag ju inte ha Tessan hos mig i veckorna, jag har fullt upp med mina två och Tess behöver mer än vad jag kan erbjuda just nu. Dessutom är hon ju mammas jycke, som jag bara lånar ibland. Givetvis saknar jag den där vardagliga träningen man väver in en kvart varje dag, men hittills har det funkat bättre än jag trodde det skulle göra. Mycket tror jag beror på Tess enkla positiva inställning till det mesta, mammas grymma grundträning och att vi hann  bonda rätt bra de tre veckor som jag var hemma på kennel Combine och skötte S-kullen.

På Tessas och min vår-agenda finns en träning hos Jens & Sofia (Line-up gundogs) den 16/5, ett pass för Bitte Lind på kennel Combines kennelträff den 20/5, besök/jobb i SSRK’s monter på Tullgarn den 25/5 och ungdomsläger för Janne Wiberg och Birgitta Staflund 26-27/5.

Det är så roligt att kunna vara med på kurser och träningar igen, med en jycke där jag känner att både jag och hon kan utvecklas. Vart det leder får vi se, inga höga eller långsiktiga mål finns på kartan. Istället njuter jag av nuet och den kunskap och erfarenhet som detta arrangemang genererar.


Bild från SSRK-Ungdoms övningsjaktprov, foto: Matilda Hedin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0