Fantastisk dag i Lidköping!

Igår var verkligen en fantastisk dag, en sån där dag som man spar som en liten film i sitt huvud och helst bara spelar på repeat om och om igen. Alldeles för tidigt igår morse ringde klockan och Linda, Doris, Tessa och jag påbörjade färden mot Lidköping och SKK’s nationella utställning. Vi kom fram i god tid, såg över jyckarnas pälsar och satte oss vid ringside.

I tikarnas öppenklass var det dags för både mig & Tessa och Linda & Doris att göra entré. Eftersom Tessa och Doris gick direkt efter varandra var det omöjligt att hinna fota, men jag kan berätta att Tessan var på ett strålande humör. Showade som tusan, rörde sig som en dröm trots det hala underlaget och när vi ställde upp framför domarbordet horde jag många positiva ord när domare Moa Persson, kennel Rossmix, dikterade till ringsekreteraren.

Dags för öppenklasskonkurrens och snabbt satte Moa Tessa först i ledet, två stod en Billy-dotter från kennel Top Cream, trea Linda & Doris och fyra Tina Angrell med en av sina festivalstikar. Så blev även den slutliga placeringen med CK till top-3.

Vinst i öppenklassen med CK, redan här var lyckan total! Med det i åtanke förstår ni nog mina känslor när Tessa i bästa-tik finalen placerades 1:a framför championtikar från bade Festivals och Floprym samt en jättefin ungtik. Inte nog med det, därmed fick Tessan även sitt första CERT.

Direkt efteråt följde tävlan om BIR/BIM mot hanen Dream Max Björn Borg. Det var inga grupper på plats och jag var lite rädd att Tessa skulle hunnit tröttna lite då det följde direkt på bästa-tik konkurrensen, men inte då - hon var fortfarande lika laddad och positiv. När Moa räckte mig den röd/gula rosetten och gjorde Tessa till BIR tror jag mitt leende gick från öra till öra och i mitt huvud ekade bara tanken om att jag måste njuta av den här stunden - och sen fort ringa mamma och rapportera om hennes fantastiska lilla tik!


Combine Quite a Miracle, CERT & BIR för Moa Persson på SKK Lidköping 6/5 2012

 


Kommentarer
Postat av: Matilda

GRATTIS! Så himla kul :-)

2012-05-07 @ 18:26:57
URL: http://www.aquaseers.se
Postat av: Hanna

Fy F-N vad bra ni är! STORT grattis till CERT och BIR :)

2012-05-07 @ 19:11:14
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com
Postat av: Sandra, Thyra, Lhine & Rhiva

Jättestort grattis!



Det är så härligt att läsa om glädjen! En del dom tycker ju att dom ska vinna, och blir knappast glada ens för ett BIR. Själv blir man salig över ett CK ;)

2012-05-08 @ 09:59:27
URL: http://tomik.se
Postat av: Veronica o Thomas Johansson

Ett stort grattis till er alla. Vi har väl alltid tyckt om era hundar som ni har visat i många år.

Alltid trevligt att träffas. En fantastisk dag för oss båda.

MVH Thomas

2012-05-08 @ 21:09:54
URL: http://wiggwills.se
Postat av: Ann-Sofie

åhhh så fint du beskriver känslan o jag känner hur det bränner bakom ögonlocken när jag läser. SAVE SAVE SAVE o ta en backup också på känslan från den här dagen så du har kvar den läääänge. Supergrattis o mycket fint jobbat av Er båda!! Kram

2012-05-14 @ 12:36:00
URL: http://zetterljungs.hundstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0