Solsken i dalarna

Jobbeskedet blev uppskjutet till början av nästa vecka. Tur då att man har en fullspäckad helg som håller en distraherad! I fredags kom nämligen Anna och hämtade upp mig, Billy och Tessa för färd upp till Dalarna, Gustafs för att spendera helgen hos Matilda. Här varvar vi träning med att jobba stenhårt med SSRK-ungdom, SSRKs ungdomsgren som jag nyligen gått med i igen efter ett par års upphåll. Som jag saknat förreningslivet!

SSRK-ungdom har så mycket kul på gång i år. Är ni upp till 25 år gamla? Gå in på ssrk.se och leta upp ungdomssidan och gå med i facebookgruppen för att läsa mer om kommande aktiviteter.

I morse passade vi på att åka på SSRK Dalarnas jaktdressyrsträning - där Tessa och jag tillsammans med ca 20 andra ekipage tränade inkallningar och fotgående i massa olika övningar. Tessan var så duktig och hängde med lös i förflyttningar, satt stadigt när jag bad henne och kom som en pil när jag kallade in under hela timmen som träningen pågick.

På eftermiddagen tog vi ett träningspass på hemmaplan med långa enkelmarkeringar med nedslag på och bakom ett backkrön varvat med linjetag till minnesapport. Även här höll Tessa ihop fint. Först hade hon lite svårt att komma tillräckligt långt ut över backkrönet - men det släppte snabbt och hon fattade grejen. Hon var även toppenduktig på att sitta still lös när jag förde Farbror B.


Tessa och Billy är passiva i eftermiddagssolen när jag kastar markeringar till de andra.


Kommentarer
Postat av: Moa

Tusan att jag inte är 25!! Jag känner mig som 22, kan det funka? ;) Håller tummarna att du får ett bra jobberbjudande!

2012-03-03 @ 20:25:54
URL: http://klickerhundar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0