Lugnet före stormen

Sedan i måndags är jag hemma i Hållsta och lär mig de nya valprutinerna sedan de börjat vara ute en del på dagarna. Mamma ska nämligen åka till Crufts i eftermiddag och jag blir hemma och sköter gänget. Det blir en del pyssel med nio 6-veckors valpar och 8 vuxna hundar som ska matas, rastas, aktiveras, rehabiliteras och umgås med. Men jag gillar ju det här, så det är inga problem!

Morgonen tycker jag är en av de skönaste stunderna på dagen här hemma. Visst tar det emot för en morgontrött att bli väckt av valptjut vid halv sex, men när man väl är uppe går det rätt lätt. En halvtimme-timme senare är allt klart, valparna ute och leker i sin halmbox och de vuxna utsträckta på golvet i köket. Då sträcker jag också ut mig ett tag innan jag dricker morgonkaffet vid åtta-tiden med solen inskinande genom köksfönstret. Helst under tystnad som bara bryts av en och annan svans som dunkar taktfast mot golvet då och då eller någon hund som gnyr i drömmen.


Bakom mig ser det i skrivande stund ut såhär skönt ut.


Bästisarna Doris (Combine Merry Message) och Tino (SEU(u)Ch Combine Nintendo) sover ihop. Tessa (Combine Quite a Miracle) använder trappen som huvudkudde.


Kung Billy (SEUCh Combine Hennessy) ligger som alltid på kudden i ett hörn i köket.


Magda (SEU(u)Ch Combine Flames of Fantasy) har sträckt ut sig på golvet bredvid min stol.


Nellsan (SEVCh Combine Elle) har som vanligt knölat in sig under bordet vid mina fötter.


Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Mysigt det ser ut Jenny o stort TACK för igår!

Hör av dig om det kör ihop sig o du behöver nån hjälp.

Kram

2012-03-07 @ 10:00:27
URL: http://zetterljungs.hundstudio.se
Postat av: lena, millie,ebba

Åh, vad mysigt det ser ut. Morgonstund har guld i mund :D

Förstår att det är ett kärt besvär. Lite avis på allt valpmysande.

Lycka till med hundpassandet.

Kram

2012-03-07 @ 15:57:07
URL: http://www.goldentjejenmillie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0