Midsommar blir starten på något nytt


Midsommar, midsommar! Midsommar 2012 kommer jag definitivt att minnas med ett leende. Dagen började redan vid sextiden med att jag styrde Foppa mot nyköping för att hämta upp våra Europeiska gäster, Marcel och Davide. Nästa stopp blev ett hus mitt ute i ingenstans där vi hämtade Malin och Johanna.

Sen rullade vi mot Vikbolandet och Lönö. Som packade sillar satt vi i Foppa. Hundarna + ett par ryggsäckar i bakluckan och så fem personer + resten av all packning och massa mat i resten av bilen. Men humöret var på topp. Till och med när Malin, Marcel och Davide höll på att missa färjan för att de stog och fotade/pratade precis vid kajen garvade vi bara.

Vid vägens slut låg Lönö och när vi klev ur bilen och kramade om Heddan förstod jag att det här skulle bli riktigt bra. Gästerna trillade in en efter en och snart satt vi och åt lunch i solen. Därefter följde lekar (mitt lag vann!!!), blom- och lövinsamling, klädning av stången, massa danser, kaffe som följdes av öl i solen, grillning, flum, jordgubbar, bastu, bad och så till sist häng innan folk droppade av i säng.

Runt klockan fyra på morgonkvisten var det inte många kvar uppe och jag satt tillsammans med Chris, Victor, Malin, Johanna och en snubbe som hette Mats på golvet i det lilla köket, drack vatten och njöt av känslan i bröstet. Jag var glad, gladare än på mycket länge och hade svårt att slita mig.

Den här våren har verkligen inte varit lätt alla stunder. Mycket har vänts upp-och-ner och in-och-ut. Jag har tvingats ta tuffa beslut, inse att vissa vänskapsband nog inte var så starka som jag trott och se hur ålderdomen tagit ett stadigt grepp om min bästa vän och livskamrat. Men nu känner jag hur det vänder. Midsommar får symbolisera starten för något nytt. Hinder kan ses som utmaningar, ålderdom kan vara vackert och nya vänner kan vara lika mycket värda som gamla.

Ni vet nog vilka ni är - till er vill jag bara säga



Det blåste en aning på färjan över till Vikbolandet


Vår fina värdinna Hedwig håller välkomsttal vid sillunchen


Dags att klä midsommarstången. Nell och Bill passade på att mingla såklart.


Billy myser med tyska Marcel, italienska Davide, Chris och Malin


Mitt i midsommarnatten sprang vi ner till vattnet för att slå på bastun


Midsommardagen spenderades vid vattnet genom att powernapa och grilla körv


Kommentarer
Postat av: Moa

Lönö! Där har jag varit ett par gånger! Känner Eva som bor där ute, hon har två golden från Waterfreak's. Vi har haft jaktinternat därute precis vid den bastun och stranden :)

2012-06-26 @ 21:12:57
URL: http://klickerhundar.wordpress.com
Postat av: Hanna

Ser ut som om ni hade något bättre väder än vi :). Härligt!



Sv: Angående mitt kommando, så har jag (hittills) inte fått någon anmärkning på att det skulle vara för högljutt, men det finns säkert de domare som skulle tycka så. De finns inom lydnaden också, men precis som där, så kan man inte vara alla till lags. Jag kör på det som känns rätt och sedan får vi se om det håller i längden ;).

2012-06-27 @ 10:56:49
URL: http://www.kennelblagul.blogspot.com
Postat av: Annelie

Åhh du firade Midsommar ute i Paradiset, underbart där ute, säger som Moa, Ewa är en vän, där har vi lunkat omkring i alla årstider!

P.S Du skriver oftast så känslosamt när något berör dig, inte många gånger mitt öga är torrt när jag läser.

2012-06-29 @ 11:37:59
URL: http://harpo-labradoren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0