Nattjour vid valplådan

Jag skriver detta ihopknölad på soffan. Jag har nämligen löst av min mor och tar nattjouren vid valplådan i natt...

Redan när jag slog upp dörren till mamma och pappas villa i Hållsta möttes jag av valplukten. Igår föddes nämligen 10 valpar på kennel Combine. Mor till kullen är Billydottern Combine Online, "Bonnie", och far är Gildas Acteur, "Allan" vår Italienska gäst.

Lite roligt var att valparna, som är barnbarnsbarn till Magda, Combine Flames of Fantasy föddes samma dag som vi fick beskedet att hon fått utmärkelsen Årets Åvelstik 2011. Det känns lite som ett tecken på något vis och jag tror verkligen på den här kombinationen. Både Bonnie och Allan är hundar som tilltalar mig i sättet, de är glada, aktiva och sånna typer som liksom bara "kör på" - lite likt vår Kevin som ju på sitt eget speciella vis uppnått en sorts helgonstatus i vår familj. Det är på något vis bara så att vissa individer lämnar ett större avtryck än andra och Kevins mantel har liksom ingen här hemma kunnat axla....


Kommentarer
Postat av: Matilda

Här händer det grejer på alla håll, STORT GRATTIS!

2012-01-25 @ 05:56:15
URL: http://www.aquaseers.se
Postat av: Emelie

Grattis grattis! Gud så mysigt!!

2012-01-25 @ 12:21:15
URL: http://lifeofemelie.wordpress.com
Postat av: Ann-Sofie

tycker det låter som ett väldans mysigt nattjobb <3 o tänk om det finns en ny liten "Kevin Jr" där i lådan, det vore coolt <3

2012-01-25 @ 17:39:20
URL: http://zetterljungs.hundstudio.se
Postat av: Mi

är valparna tingade redan?

2012-01-25 @ 22:59:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0