Hej från Bromma!

Idag sitter jag hemma i källaren och jobbar. Fördelen är definitivt att man hinner ut på en lång skön lunchpromenad + träning. Smilfinken är här igen och idag passade vi på att träna linjetag på diagonalen över en liten äng. Det var kvavt och hon kändes, för omväxlingsskull, lite matt på träningen. Bra då att jag har Billy med för att köra imellan och på så vis trigga motivationen med lite konkurrens om dummiesarna.

Farbror B har som jag tidigare nämnt fått ett rejält uppswing sedan Tessa kom hit på lån. Han far omkring som en buse och är taggad på träningspassen. I och för sig är han en sån typ av hund som nästan blir mer motiverad ju mer aktiv jag är med honom - men nu är han verkligen på g och väldigt duktig. Ingen är liksom roligare att träna, än farbror B på gott humör!

Nu ligger dock Tessa och Billy på tork och jag spenderar lite ensamtid med Nellan. Igår var vi på lång utflykt i Judarn, hon hämtade tennisboll och till och med ett par dummies. Sen skruttade hon omkring i blåbärsriset på stela ben länge och väl. Idag är hon trött, jättetrött och vill mest sova. Jag sitter vid datorn bredvid bädden och ibland tittar hon upp för att se att jag är kvar, knorrar nöjt och somnar om. Ur datorns högtalare strömmar musik och så fort någon handlar det minsta om kärlek tycker jag det låter som om de sjunger om Nell. Ibland älskar jag henne verkligen så mycket att det nästan gör ont!


I helgen hängde vi på härliga 5öre, här var det dags för em/kvällsdopp i havet



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0