En smilfink i september

En månad innan Ungdoms SM fick lilla Tesslan flytta hem till mig så vi skulle hinna tajma ihop oss lite. I våras när jag bodde hemma tränade jag ihop med henne en del och vi har även startat på övningsjaktprov och deltagit på SSRK Ungdoms helgläger vid Tullgarn förut så visst känner vi varandra rätt bra.
 
Både inför Ungdoms SM och nu efteråt har jag insett hur mycket jag saknar det mer fokuserade jaktträningen. Att forma och utveckla en liten individ. Och Tessan sättr inte bara fart på träningsglädjen i mig - även Bille vaknar till liv och vill mer än förut.
 
Därför blev jag mycket glad när mamma undrade om jag inte ville ha Tesslan någon vecka till efter Ungdoms SM. Visst ville jag det! Så nu ska hon få stanna i 'min' flock en bit in i september i allafall. Fina lilla Smilfinken!

Inte våra vackraste sidor, men visst finns det en härlig känsla mellan oss i den här bilden!
FOTO: Mille Selander

Kommentarer
Postat av: Anna

Hållercmed dig Jenny jag tycker bilden är väldigt fin på dig och Tessa! Den utstrålar glädje och lycka i dina ansiktes drag och i Tessa söts blick ;)

2012-08-31 @ 11:31:14
Postat av: Ann-Sofie

Underbar känsla ♡

2012-09-06 @ 20:14:39
URL: http://zetterljungs.hundstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0