Pussel

Idag ska jag dela med mig av ett av mina favorituttryck: Hjulet snurrar, men hamstern är död.

Jag delar med mig av detta för att det är just så jag känner mig efter de senaste veckornas resande, flängande och jobbande. Får ni ibland också bilden av ert liv som ett pussel? Att man måste vrida och vända på bitarna för att få ihop det – och bara när det passar ihop perfekt flyter det på. Om någon bit är för liten blir det tråkiga glapp. Men värst är det när någon bit inte får plats – då blir livet inte komplett på nått vis. Man får banka ihop pusslet med våld eller prioritera bort.

 


Bilder och berättelse från Holland kommer givetvis så snart den där jäkla datortid-pusselbiten har bankats på plats I livspusslet…


Kommentarer
Postat av: Matilda

Hej

Tänkte bara berätta att lilla Våga Tinos valp blev BIS valp nu på SSRK:s utställning i Sätila :-)

2012-04-16 @ 15:47:15
URL: http://www.aquaseers.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0