Trubbel i paradiset * 2

När jag lämnade Sverige hade jag en överenskommelse med min skola om tio kurser som vara ok för mig att läsa over here. Av dessa tio skulle jag läsa fyra under min vistelse här, men studievägledaren sa att det är bäst att vi skriver upp tio eftersom det ofta händer att någon kurs strular, nån blir inställd, några krockar tidsmässigt etc.

Tänk vad rätt hon hade! Av de tio som jag har överenskommelse om kan jag ta tre, TRE! Det är en för lite. Så i skrivande stund har jag hetsletat kurser på skolans internetprotal hela morgonen. De kommande timmarna kommer jag att knacka på fyra olika klassrum och fråga om jag kan få hoppa in i deras kurs. Om jag inte kan ta någon av dem vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till så håll tummarna för mig idag!

Igår var en riktigt dålig dag, just för att det strulade så med mina kurser. På kvällen var vi ett gäng som ville åka till Pacific Beach och rumla runt lite, men av olika anledningar drog det ut på tiden. Till sist kom ändå Kimberley, Hedwig och jag iväg tillsammans med Brian, en av mina grannar, samt hans roomies. Tyvärr hade Kimb och Eddie glömt sina pass hemma. Körkort räcker inte för att komma in någonstans så vi fick vända hemåt efter en stund. Ändå rätt skönt att komma ner till stranden, andas havsluft och slippa tänka på kurstrubbel för ett ett par timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0