Murder mystery dinner & houseparty

I lördags premiärade jag på ett amerikanskt houseparty och svar JA, det innehöll röda plastmuggar, beerpong, cupflip, galna tjejer och killar i truckerkepsar. Enda felet var väl i sånt fall att det var i en lägenhet och inte i ett hus, närmare bestämt hos mina grannar.

Men nu går jag händelserna i förväg. Kvällen började med att jag gick med några de jag lärt känna i lägenheterna runt omkring mig på en av skolan annordnad middag, "Murder mystery dinner". Man blev bjuden på en trerätters middag och samtidigt spelades en teater med flera mystiska mord. Efteråt skulle man gissa vem av skådespelarna som var mördaren och självklart jag gissade rätt!

Efterår var det alltså dags för partyt hos mina grannar och det blev lite av en icebreaker mellan flera av oss i lägenhetskomplexet. Det är kul att känna igen folk och kunna utväxla några ord när man ser varandra på gatan eller sitter ute i solen utanför lägenheterna.





Kommentarer
Postat av: Cornelia

Vad roligt du verkar har det! Men hörru, är det Hermione som spelar beer pong på sista bilden eller? ;-) Mycket likt Emma Watson!

2011-01-24 @ 20:09:41
URL: http://www.cornelias.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0